paulak.blogg.se

Sjukskriven

Publicerad 2015-02-09 10:04:00 i Allmänt,

Efter alla turer med misstänkt hjärntumör - som inte var hjärntumör - som sedan blev förstorade ventriklar??? i hjärnan och måste undersökas av experter i Uppsala - till slutligen en tillplattad hypofys (empty sella) är jag rätt trött på mig själv. Hur hänger man med sig själv i 4 veckor utan att bli galen? Lägg då till att jag varit nästan borta i huvudet, deppig, flottigt hår och hundra gånger värre än pms:ig.

Jag vill hänga med andra nu, lägga bort mitt eget skit i andras knän. Har ju massor med goa vänner som står ut med mig trots allt.

Nu när jag mår bättre vill jag göra så mycket. Skalade en banan till Mimmi till frukost. ojojoj vad jobbigt, vila!

- Mamma jag vill ha fläta!
-Japp! ojojoj jobbigt! Vila!

Får man fläta barn när man är sjukskriven?
Får man städa badrummet när man är sjukskriven?

Hoppas inte. Ska nog fråga läkaren idag. Hahaha vilket argument till mannen. Sorry älskling men läkaren sa att det måste du göra. Jisses, tror jag ska spela det kortet oavsett vad läkaren säger. Hahaha.

Vi har en deal, mannen och jag, han städar lilla toan och jag städar badrummet.

Lilla toan används endast av mannen och badrummet används av alla 5. Gissa om jag förlorade den dealen.
Mannen hatar att städa toa. Nästan lika mycket som har hatar lukten av mina skaldjur som jag ställt på bänken i köket kvällen innan och förväntat mig att han slänger ut i tunnan när han tar kvällspromenaden med liten röd pudel. Då blir han galen. 
- Vaddå, glömde du skalen? kan jag kläcka ur mig om jag är lite sugen på spänning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PK & co

Jag är 38 år, gift med Johan och har tre barn. Våran syn på livet är att få vardagen att fungera, ha roligt och resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela